Selasa, 6 September 2011

MY HEART FOR SALE

Broken heart for sale. Feel free t cut it off from me. 
then i won't be able t fall in love anymore. 
which means i won't get hurt from then onwards. (:

Went lot t shop just now.
AND I BOUGHT MY SHOE! :D
th strappy one tt i wanted ytd.
managed t ask daddy t let me buy.
hahaha. (:

only bought shoe tday.
but is enough alr.
cos i bought th most stuffs this year CNY. :D
but at least is within $150.
so i'm seriously officially awesome. :D

have yet t finish my chinese homeworks.
tons of them.
but i managed t finish my science and maths ytd aft shopping.
so maybe i'll do my chinese aftwards.

daddy wanna use comp t watch show alr.

Khamis, 25 Ogos 2011

*** MimPi indah kU yg mlayang***


Mimpi Yang Hilang
Dibawah hamparan gelap luas yang bertabur bintang
Aku menatap satu bintang yang paling terang
Aku menatapnya dengan penuh harapan
Seolah itu kau
Yang kini jauh seakan hilang..
Selama ini
Aku mencoba tuk selalu mengerti hatiku
Namun ternyata semua masih semu ku rasakan
Nama yang terukir dalam karang hatiku
Kini seakan terkikis
Oleh ombak yang menghantam..
Aku dan jenuhku, Bersamaan membisu
Terlalu jauh untuk maraih bintang yang sedang ku tatap
Aku dan senyumku
Mengikuti diam termenung
Namun tercipta sebuah mimpi
Yang hilang hanya dalam sekejap

♥ MENGAPA BEGINI ♥


Puas sudah telah...aku bersabar...
Untuk pertahankan cinta kita....
Semakin diriku menahan peritnya..
Semakin engkau membuat angkara..
Apa sebenarnya ingin kau miliki..

Bertahun berlalu kau masih begini..
Ku harapkan dikau dapat berubah...
Tapi sengketa yang kau pilih diantara kita...

Apa sebenarnya salah dan silapku syg..
Hingga sanggup kau berdusta padaku..
Mungkin juga silap ku terima kau kembali..
Dan menaruh harapan ku sepenuh hati...

Mengapa begini ♥...Harus ku hadapi..
Mengapa jalan ini yang kau pilih ♥...
Mengapa berpisah..diantara kita ♥..
Setelah ku beri dikau segalanya ♥...

Dengan apa yang ku beri...
Tidak cukupkah untuk kau hargai..
Mungkin juga engkau masih...
Belum kenal erti cinta yang suci...

~Mengapa Harus Begini ♥~

Jumaat, 12 Ogos 2011

SamaFM ((Sama Mendengar Sama Berhibur))

SamaFM ((Sama Mendengar Sama Berhibur))

“Tentang Kita“

Kalau tidak ada lagi kamu di hari depan ku..
Ini bukan salah mu..
Aku sudah memilih,
Jauh sebelum kamu menerka..
Aku sudah menentukan,
Jauh sebelum kamu merencanakan..
Aku sudah memutuskan,
Jauh sebelum kamu meminta aku untuk terus tinggal..
Kalau tidak ada lagi kamu di waktu depan ku..
Ini bukan salah ku..
Kamu sudah berusaha,
Jauh sebelum aku mencegah..
Kamu sudah bersikap,
Jauh sebelum aku mengubah..
Kamu sudah berangan,
Jauh sebelum aku menolak kamu untuk terus ada..
Kalau tidak ada lagi kita di masa depan..
Ini bukan salah kita..
Kita sudah saling menyayangi,
Meski akhirnya menjadi sangat disayangkan..
Kita sudah saling mengerti,
Meski akhirnya menjadi tidak dimengerti..
Kita sudah saling percaya,
Meski akhirnya menjadi tidak bisa dipercaya..
Kalau masa depan yang terjadi tidak seperti bayangan di masa lalu..
Ini bukan salah masa lalu..
Kalau lelaki yang bersama ku saat membentang janur kuning bukan kamu..
Ini pun bukan salahnya..
Dan kalau di masa depan hanya ada aku dan kamu..
Ini bukan tentang kesalahan..
Ini hanya tentang mengikhlaskan ‘kita’..

LoVe Me WiThOuT FeaR~~~


LoVe Me WiThOuT FeaR

tRusT mE WiThOuT qUeStIoNiNg
NeeD Me WiThOut DeMaNdIng
WaNt Me WitHout ReStRiCtIoN
aCCePt Me WitHouT cHaNgE 
dEsIre Me WiTHoUt InHIbiTiOnS
4 A LuV sO Free...Will NeVEr fLy aWay
I miSZ u
CaRiNG
easY cOme EAsY go..
cRy n crY sBaTi IN my lIfe..
jUz CrY cN mKe Me caLm DoWN..
sAbaR DaN TerUs sAbaR waLAuPUn kEsaBAran E2 SerINg MeMBUaT q saKIt..
sErINg mEngorBAn perASAaN haNya 2k BUaT Org YG Aq sYG gEmBiRa..
TeTaP SaYanGkAn DyA 

SeLaMaNYa...

mengisahkan tentang khidupan~~~

Mungkin ramai dah lihat, sekadar berkongsi buat peringatan untuk semua.

Gambar yang diambil oleh seorang jurufoto yang telah melariskan jualan akhbar di Perancis pada hari ia disiarkan.

Di sinilah pasangan (isteri? suami?) kepada burung layang-layang ini terlantar antara hidup atau mati, kerana dilanggar oleh kereta ketika terbang rendah.



 Di sinilah ia menghantarkan makanan kepada pasangannya itu, dan menemaninya dengan penuh setia dan kasih sayang..

 Sekali lagi ia terbang dan datang membawakan makanan, namun ia sangat terkejut apabila mendapati pasangannya telah mati.. Ia cuba menggerak-gerakkan pasangannya itu, satu keadaan yang jarang dilihat bagi burung atau binatang sepertinya..
 Menyedari pasangannya sudah tidak bergerak, dan tidak akan kembali lagi kepadanya, ia mengeluarkan bunyi seolah-olah sedang menangisi pemergian itu dengan hiba..
 Dan akhirnya menerima hakikat bahawa pasangannya itu telah pergi meninggalkannya buat selama-lamanya....
Hidup menjadi sepi...

Begitulah kasih sayang yang Allah ciptakan antara sesama makhluk-Nya..Manusia bagaimana?

Pastinya burung yg ditinggalkan pasangan ... hidup menjadi sepi...kita manusia......???

~ ♥ TIPS MENCARI JODOH TANPA ''COUPLE'' ♥ ~


~ TIPS MENCARI JODOH TANPA ''COUPLE'' ~
..........(¯`v´¯)
...........`•.¸.•´ ~ TIPS MENCARI JODOH TANPA ''COUPLE'' ~
.........(●̮̮̃̃)..(●̮̮̃̃)
......... /\ /

❤✫•°*”☀”*°•✫❤✫•°*”☀”*°•✫❤✫•”☀”*°•✫❤✫•°*”☀”*°•✫❤

(`'•.¸ " Habis nnt macam mana nak cari isteri? "
bab nak mencari bakal isteri ni apa susah ~
berserah sahaja kepada Allah ~
bila MASA sudah sampai ~ dapatlah ~

(`'•.¸ " Bukan kita kena USAHA ke? "
memanglah kena usaha
tak akan saya nak duduk rumah tunggu orang msk meminang pulak kan?
tapi COUPLE is WRONG
baik kumpul duit ~ persiapkan diri dgn tanggungjawab ~
pergilah meminang seseorang yang berkenan di HATI

(`'•.¸ " Nanti kena REJECT macam mana? "
dah nak REJECT .. nak buat apa?
fikir positif lah ~ maybe ada yg lebih baik buat kita
Allah kan tahu apa yg terBAIK buat hambaNYA
kita kenalah REDHA dengan ketentuanNYA

(`'•.¸ " Kalau dah berkenan dkt hati macam mana? "
lagi senang kalau mcm tu ~ dah cukup duit & persiapan ~
teruslah masuk meminang @ lagi best kahwin terus ~
tak payah nak berCOUPLE bagai ~ buat maksiat sahaje apa guna ~
korang nak masuk SYURGA ke NERAKA r?
kalau belum cukup lagi tu ~
simpan lah dalam hati ~ cuba test berpa lama korang leh suka kat bdk tu?
maybe perasaan korang tu just CRUSH only ~

(`'•.¸ " Eleh ~ budget ko baik sangat r? Ramai jer yang couple . Boleh jer aku tgk . "
Ye ~ Saya tak kata saya baik . Korang yang menilai diri saya ini .
Macam mana korang NILAI or pandang .. itu terpulang ~
yang penting PANDANGAN Allah terhadap saya nanti bagaimana?
sbb nanti akhirat saya yang kena soal ~
kenapa saya tak sedarkan kamu semua?
kenapa saya tak halang or nasihat rakan - rakan saya?
sekarang ~ I have DONE my job ~
nnt itu antara kamu dan Allah ek ~

(`'•.¸ " Mak & ayah restu lah . "
Memanglah mak & ayah restu ~
tapi Allah restu ke tak ea?
korang FIKIRlah sendiri ~
semua diberi AKAL untuk berfikir
saya yakin korang pandai menilai apa yang baik & buruk
ingat lah ~ niat tidak memBENARkan cara ~

(`'•.¸ perkahwinan tu satu benda yang SUCI
tapi manusia yang mengotori ikatan ini
oleh sebab terlalu mengukut budaya barat
semua benda yang HARAM pun boleh jd HALAL

(`'•.¸ fikirlah wahai RAKAN
kita ni umat akhir zaman
kiamat tu PASTI
kenapa korang tak SEDAR lagi
or korang tahu just buat2 tak tahu saje?
fikir-fikirkan lah ~
✿♫•*¨*•.¸¸ ✿♫•*¨*•.¸¸

❤✫•°*”☀”*°•✫❤✫•°*”☀”*°•✫❤✫•”☀”*°•✫❤✫•°*”☀”*°•✫❤

Khamis, 11 Ogos 2011

"Listing" and "let search engines find your blog" settings - Blogger Help

"Listing" and "let search engines find your blog" settings - Blogger Help

✩✩✩ bidadari pagi ✩✩✩


✩✩✩ bidadari pagi ✩✩✩


engkau bidadari pagi...
engkau ratu dihari ini
engkau adala embun yg d lahirkn
disaat matahari bersemi....

engkau adala sepi yg mendatang
diantara petir badai yg menderu

engkau adalar sejuk yang
angin bawa keluar

engkau adalar sinar mentari yg lahir
setelah fajar pergi..

engkau adalar air mata
yg tangis ku bwa
ketika membayangkan kita berdua

engkau adala alasan
mengapa dunia ku "ada"

| YANA EDA laaa..hehehe |: January 2011

| YANA EDA laaa..hehehe |: January 2011

Khamis, 9 Jun 2011

| YANA EDA laaa..hehehe |: January 2011

| YANA EDA laaa..hehehe |: January 2011

My Love – Westlife « Song & Lyrics

My Love – Westlife « Song & Lyrics

Lagenda puteri sedih: ~malam indah~





malam tak seindah pagiew...
bagus nya kalo hanya malam..
aQ kan brada dlm dakapan nya saja .,..
uRmmm

~malam indah~

Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelamku sendiri

Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidakku temu suaramu

Kekasihku di jalanan yang berliku
Disaatku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Disiniku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi
Kisah janji dimungkiri lagi

SIA-SIAKU..MENCINTAIMU
SETIA PADAMU..PERCAYAKANMU
SEBAK DADAKU..RETAK HATIKU
LUKA JIWAKU..DIHIRIS PILU
~BERIBU SESALAN~

diari seorg penulis

betapa sukarnya,
Menyusun bicara meluahkan rasa menuturkan sayang,
Kasih yang terlimpah hanya sekadar tingkah,
Cuma ungkapan kebisuan yang melindungkan,
Kalimah rahsia,
Masih ku biarkan waktu,
Melarikan lafazku kasihku padamu,
Apakah yang kan hilang andai dilisankan,
Bait penghargaan penuh kejujuran,
Tak mungkin terlihat cinta yang merona,
Jika hanya renungan mata yang bersuara,
Bukan atur kata..
Tiada lagi ertinya pengucapan,
Andai akhir nafas dihujung helaan,
Sebelum mata rapat terpejam,
Usah biar kehilangan,
Menggantikan lafaz yang tersimpan.."

LOOk mY videO ...sO saD

Loading...